Izvješće EK 2017 - o suzbijanju korupcije
08.03.2018.Kasni se s provedbom važne strategije suzbijanja korupcije i akcijskoga plana za njezinu provedbu. Nije napredovala provedba hrvatske Strategije suzbijanja korupcije za razdoblje od 2015. do 2020. godine i akcijskog plana za njezinu provedbu u razdoblju 2015. – 2016.
Nova vlada još nije potvrdila obveze iz akcijskog plana (Ministarstvo pravosuđa, 2015.) ni općenito iz Nacionalnog programa reformi 2016.
Nova je vlada u svoje prioritete uvrstila učinkovito suzbijanje korupcije, posebno u javnoj nabavi, ali još nisu poduzeti konkretni koraci.
Ograničeni napredak u tom području vidljiv je i u rezultatima ankete Svjetskog gospodarskog foruma iz 2016. o mišljenju poduzetnika: u razdoblju od 2015. do 2016., korupcija je prema mišljenju hrvatskih poduzetnika peti najproblematičniji čimbenik za poslovanje u Hrvatskoj (WEF, 2016.).
Otklanjanjem rizika korupcije u javnoj nabavi moglo bi se znatno utjecati na učinkovitost javne potrošnje. Javna nabava čini oko 13 % BDP-a i smatra se podložnom korupciji. Komisija je u nedavnoj studiji preporučila Hrvatskoj da Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave dopusti provedbu istražnih postupaka po službenoj dužnosti, pojača zaštitu zviždača te počne provoditi sankcije za kršenje propisa o javnoj nabavi (Europska komisija, 2016.h).
U studiji za Europski parlament procijenjeno je da bi Hrvatska potpunom primjenom e-nabave samo zbog smanjenja korupcije u javnoj nabavi mogla ostvariti korist veću od 10 milijuna EUR godišnje (RAND, 2016.).
Novi zakon o javnoj nabavi, kojim se prenose direktive 2014/24/EU i 2014/25/EU, stupio je na snagu 1. siječnja 2017. Novi bi zakon trebao pridonijeti rješavanju problema korupcije zbog olakšanog praćenja i bolje transparentnosti postupaka nabave.
U Hrvatskoj je e-nabava uvedena 2008. i obvezna je, uključujući (od srpnja 2016.) i zakonsku obvezu prihvaćanja elektroničke dostave ponuda za sve javne naručitelje, bez obzira na to je li vrijednost ponuda veća ili manja od pragova EU-a.